İş gücü kaynağını planlayabilmek için ilk yapılması gereken şey şirketin genel durumunun analiz edilmesidir.

bu analiz hem departman bazlı, hemde şirketin genelini kapsayacak şekilde yapılmalıdır. böylece şirketin mecvut gücünü, eksik yönlerini, ihtiyaçlarını görebilirsiniz.

bu veriler oluştuktan sonra geleceğe yönelik ihtiyaç daha rahat belirlenebileceği gibi yeni yatırım vs. gibi yeni projeler için neler yapılması gerektiği veya şirket içinde ne gibi aktarmalar yapılabileceği daha net gözükür.

bu aşama ilk başlangıç temel gibi gözüksede ik yapısının temelini oluşturmak için olmazsa olmaz bir husustur.

excel dosyalar kısmına formüllü bir şekilde kullanabileceğiniz örnek bir dosya ekledim. size fikir vermesi açısından yararlı olması umudu ile.