Personel değişim oranının önceden bilinmesi, personel bütçesi hazırlanması açısından hayati önemlidir. daha önceki yazılarda da açıkladığım gibi bir personelin bulunması zaman alan bir süreçtir.
bu süreç ilan vs. gibi masraflarıda beraberinde getirerek bir maliyet oluşturur. iş bununlada kalsa yine iyi, yeni gelen personelin verimi, şirkete uyumu ayrılan personelin kıdem vs. ödemeleri ile oluşturduğu maliyet, personel bulunamaması durumunda meydana gelecek iş gücü kaybı,üretim kaybı……..
bu liste uzayıp gider. bundan dolayı personel değişim öneminin önceden belirlenmesi ve buna göre bütçe içinde önceden personel araması son derece önemlidir.
ayrıca işten ayrılış anket formu ve mülakat ile ayrılışların nedeni araştırılmalı ve bu nedenlerin giderilmesi için aksiyonlar geliştirilmelidir.
sizlerle bu formları paylaşıyorum. bu örneklerin size yol gösterici olacağını umarım
Personel Değişim Oranları Çalışması aşağıdaki linkte ve excel dosyalar bölümünde.
İşten Ayrılış Mülakat Formu aşağıdaki linkte ve excel dosyalar bölümünde.